Kulturna scena u Vindzoru iz ugla novinara Zorana Kljajića
Počelo je nedavnim gostovanjem balkanskog kralja kabarea Zijaha Sokolovića, koji je pažnju publike maestralno držao gotovo dva sata u monodrami „Cabares cabarei…“, da bi se nastavilo gostovanjem glumačkog dvojca iz Beograda. Perspektivna Nataša Ninković i urbana legenda oličena u Zoranu Cvijanoviću predstavili su tekst sve popularnijeg mađarskog pisca Đerđa Špira pod nazivom „Prah“.
U predstavi, ili pozorišnom terminologijom bolje rečeno „igrokazu“ (komad je trajao oko sat vremena), glumci vešto polemišu o univerzalnom pitanju da li nas novac čini srećnim i da li se, uopšte, sreća može meriti u materijalnom smislu. Na prvi pogled zamišljen kao komedija, „Prah“ nedvosmisleno i nepogrešivo govori o nama samima i predstavlja gorku sliku današnje stvarnosti u kojoj se odslikava lavirint bede, beznađa i rijaliti zabave. Mračan i na momente turoban svet u kome se urušava svaka nada i u kojem na sarkastičan način dobijamo esencijalne odgovore.
O kvalitetu pozorišne predstave „Prah“ teško je govoriti. Čini se da nije toliko ni važno, jer je balkanska kulturno-umetnička scena u Vindzoru odavno na aparatima za preživljavanje i svaka pomoć je dobrodošla. Sada je važno da „pacijent preživi“, a potom i da se izleči. Međutim, to će biti teško izvodljivo, jer je „pacijent“ dugo lečen s pogrešnom dijagnozom i lekovima kojima je odavno istekao rok trajanja.
Zoran Kljajić