Umesto predviđenih dvanaest, sa niškog aerodroma Konstantin Veliki se trenutno može leteti na dve destinacije avionima Er Srbije, navode u Naciononalnoj koaliciji za decentralizaciju. Iz tih razloga oni pitaju nadležne iz Vlade Srbije i ovu avio-kompaniju gde su im linije za koje građani Srbije plaćaju subvencije.

Kako kažu iz NKD, prošlo je dve godine od kada su Er Srbiji poklonjene subvencije za letove sa niškog aerodroma poklonjenog državi.

“Upozoravali smo i tada na mnoge problematične aspekte tog posla – koncept subvencionisanja, izbor destinacija preblizu postojećih linija što je izazvalo sumnju da je reč o gušenju lou-kost konkurencije prijemčive građanima”, dodaju u saopštenju.

Iz Niša avionima Er Srbije  se može leteti samo na dve destinacije(Tivat i Han), a kako kažu, to implicira nepotrebnost i neuspešnost tog koncepta.

“Bili smo u pravu da model subvencionisanja nije dobar, ali nema koristi od ‘biti u pravu’ kad građani trpe štetu – plaćaju subvencije, a nemaju obećane linije”.

Kako su lou-kosteri uglavnom normalizovali avio-saobraćaj prekinut pandemijom, NKD javno postavlja pitanja nadležnima:

“Zašto nema subvencionisanih letova Er Srbije iz Niša? Zašto Er Srbija ne ispunjava ugovor o subvencionisanim letovima? Koliko građane košta neletenje Er Srbije iz Niša? Da li je ovo priznanje da je koncept subvencija bio loš i nepotreban?”.

Kako kažu, operacija centralizovanja i poklanjanja niškog aerodroma izvedena je ne samo bez političke, već i bez ekonomske logike i osećaja, pa zato pozivaju sve donosioce odluka da ne zaborave šta su dužni Nišlijama – razvoj aerodroma i jeftine letove.

Iz NKD kažu da uskoro ističu prvi ugovori sa loukosterima potpisani kad je aerodrom bio u vlasništvu Grada Niša te pozivaju aktuelne beogradske vlasnike niškog aerodroma da učine sve da ti ugovori budu obnovljeni.

Inače, u junu 2018. godine javnim glasanjem u Skupštini grada potvrđena je odluka Gradskog veća da se Aerodrom „Konstantin Veliki“ u Nišu ustupi državi, o čemu smo već pisali.

Izvor: mediareform.rs